Czy udzielana jest pomoc techniczna korzystającym z avast! Free 5.0 lub avast! Home 4.8?
Tak, choć w pierwszej kolejności zalecamy zapoznanie się z odpowiedziami na pytania o typowe problemy z programami avast! . Sprawy nietypowe omawiane są na forum użytkowników. Pomoc telefoniczna udzielana jest tylko użytkownikom oprogramowania komercyjnego. Pytania mailem należy kierować wyłącznie na adres pomoc@avastpl.com. Prosimy o krótki i rzeczowy opis okoliczności występowania błędu. Odpowiedzi będą publikowane na stronach z pomocą.
Jak i komu zgłosić problem techniczny?
Aby zgłosić problem techniczny, prosimy o kontakt z działem pomocy technicznej producenta oprogramowania. Przed zgłoszeniem problemu, zachęcamy do zapoznania się z odpowiedziami na pytania zadawane przez innych użytkowników. Wiele usterek zostało wcześniej omówionych. Prawdopodobnie wśród odpowiedzi znajdzie się informacja o prostym sposobie pozbycia się kłopotu związanego z konfiguracją czy o rozwiązaniu napotkanych trudności w obsłudze poczty. Telefoniczna pomoc techniczna dla użytkowników oprogramowania komercyjnego świadczona jest pod numerem (+420) 274 005 333. Jednak najwygodniejszym pod każdym względem środkiem komunikacji z działem pomocy technicznej jest poczta elektroniczna. Zapytania najlepiej kierować na adres support@avast.com. Zapytania prosimy formułowac w języku angielskim. Przyspieszy to obsługę przez specjalistów producenta.
Jestem klientem Infoserwisu. Czy mogę wam zgłosić problem techniczny?
Oczywiście. Klienci Infoserwisu mogą zgłaszać pytania techniczne i kierować je wyłącznie na adres pomoc@avastpl.com. Raportując problem (oprócz danych osobowych i/lub danych firmy) prosimy o podanie numeru klienta. We wszelkich innych sprawach - takich jak np. zakupy produktów, zapytania ofertowe i inne - prosimy pisać na adres biuro@avastpl.com.
Jakie informacje przekazać?
Aby ułatwić i przyśpieszyć procedurę udzielania pomocy, prosimy o podanie: - rodzaju i wersji używanego systemu operacyjnego (np. Windows 2003 Server...)
- rodzaju i wersji oprogramowania avast!, którego pytanie dotyczy (np. Professional 4.6.160)
- wersji sygnatury wirusów (np. 0303-10, 15.04.2003)
- marki i typu albo konfiguracji używanego komputera oraz informacji o środowisku pracy (samodzielny komputer, AMD Athlon 64 2300, 512 MB RAM)
- rodzaju łącza internetowego (sieciowego)
- rodzaju i wersji używanego klienta poczty elektronicznej (np. The Bat)
- rodzaju i wersji używanego oprogramowania zabezpieczającego innych firm
- opisu kroków jakie należy podjąć, by odtworzyć błąd
- treści wyświetlanych komunikatów o błędach
Dodatkowo (o ile to możliwe) prosimy załączyć tzw. zrzut ekranowy, obrazujący błąd.
Czy moge wysłać do sprawdzenia podejrzany plik, którego avast! nie uznaje za niebezpieczny?
Aby szybko sprawdzić plik, skorzystaj z badania za pomocą skanera online. Działa z poziomu każdej przeglądarki, z każdym systemem operacyjnym i nic nie instaluje w komputerze użytkownika. Oferuje tak samo wysoką skuteczność jak programy rodziny avast! i bada archiwa (np. ZIP, RAR). Podejrzane pliki, których oprogramowanie avast! z najnowszymi sygnaturami wirusów nie uznaje za szkodliwe, możesz wysyłać do sprawdzenia na adres virus@avast.com. Ponieważ oprogramowanie antywirusowe zainstalowane na serwerach pocztowych biorących udział w przekazywaniu wiadomości może usunąć załącznik, idealnym sposobem przekazania pliku jest umieszczenie go w archiwum formatu ZIP i zabezpieczenie hasłem "virus". W ten sposób załącznik ma szansę dotrzeć w całości i bez zmian.
|